Zdrowe kosmetyki naturalne
Naturalne sposoby na codzienne zdrowie

Tytoń 21 – Idea, której nadejdzie czas

Posted in Uncategorized  by admin
May 22nd, 2018

W dniu 19 listopada 2013 r. Burmistrz Nowego Jorku Michael Bloomberg podpisał ustawę Tobacco 21 , nakładając najsurowsze ograniczenia wiekowe na sprzedaż tytoniu w jakimkolwiek większym mieście USA1. Od maja 2014 r. Sprzedaż produktów tytoniowych będzie nielegalna i papierosy elektroniczne dla osób poniżej 21 roku życia. Prawo nie pozwala na posiadanie wyrobów tytoniowych przez osoby poniżej 21. roku życia, które nakładają odpowiedzialność na sprzedawców detalicznych pod groźbą kary cywilnej. Przepisy wydane przez Food and Drug Administration (FDA) ustalają minimalny krajowy wiek sprzedaży tytoniu na 18 lat, ale pozwalają stanom i miejscowościom uchwalić przepisy ustanawiające wyższy minimalny wiek. W 2013 r. Siedem miast Massachusetts i jeden hawajski okręg przyjęły ustawy dotyczące tytoniu 21. Podobne ustawodawstwo wprowadzono w coraz większej liczbie społeczności i przynajmniej trzech stanach: New Jersey, New York i Utah. Dalsze upowszechnianie praw dotyczących tytoniu 21 stanowi krytyczną szansę dla prawa zdrowia publicznego na zmniejszenie jednego z najważniejszych zagrożeń dla zdrowia ludności w USA.
Pokolenie temu podobna strategia okazała się skuteczna w ograniczaniu spożywania alkoholu przez młodzież i jej społecznym szkodom. Krajowy minimalny wiek do spożycia alkoholu wynoszący 21 lat, przyjęty powszechnie przez państwa po tym, jak Kongres uczynił z niego warunek otrzymania federalnych funduszy autostradowych w 1984 r., Przypisywany jest spadkowi spożycia alkoholu, jazdy pod wpływem alkoholu i wypadkom drogowym wśród młodzieży.2 Prawa te przetrwały próba czasu, wbrew zastrzeżeniom, które znajdują echa w tych, które zostały podniesione do praw Tytoniu 21.
Najważniejszym spośród tych sprzeciwów są protesty przeciwko nianiowej ingerencji w decyzje młodych dorosłych. Jeśli ci ludzie są wystarczająco dorośli, aby głosować i zaciągać się do wojska, argumentuje się, że są na tyle młodzi, aby podejmować decyzje, które wpływają na ich własne zdrowie. Pojawia się również początkowy sceptycyzm co do skuteczności ograniczeń w dostępie dla młodych ludzi, którzy mogą dokonywać zakupów w sąsiednich jurysdykcjach o niższym minimalnym wieku lub mogą kupować tytoń lub alkohol od znajomych. Wreszcie, krytycy martwią się o koszty dla małych firm.
Prawa dotyczące tytoniu 21 są zbyt nowe, by wygenerować rygorystyczne dowody dotyczące ich skuteczności, ale wczesne dane są prowokacyjne. Rozważmy przypadek Needham, Massachusetts, który w 2005 roku stał się pierwszym miastem w kraju, które przyjęło takie prawo. Przed wdrożeniem środka wskaźnik palenia tytoniu wśród uczniów szkół średnich wyniósł 12,9%, w porównaniu z 14,9% w okolicznych miastach, zgodnie z Systemem Nadzoru Zachowań Ryzyka Młodzieży (Youth Risk Behavioration System). Do 2010 r. Wskaźnik palenia wśród młodzieży w Needham spadł o prawie połowę, do 6,7%, podczas gdy wskaźnik w okolicznych społecznościach spadł do 12,4%. Procentowy spadek w Needham był niemal trzykrotnie wyższy niż w przypadku sąsiadów – co jest sprzeczne z hipotezą, że młodzi ludzie po prostu przestawią zakupy do okolicznych miast.
Najbardziej przekonujący przypadek praw Tytoniu 21 nie pochodzi jednak z doświadczenia, ale z epidemiologii i nauki o uzależnieniu od palenia. Osiemdziesiąt procent dorosłych palaczy zaczęło palić codziennie przed 20 rokiem życia, 3 i 90% osób, które kupują papierosy do dystrybucji dla nieletnich, jest poniżej 21,4. Zwiększenie minimalnego wieku sprzedaży tytoniu do 21 może praktycznie wyeliminować możliwość nabywania przez nieletnich innych produktów lokalnych. licealiści, znacznie podnosząc bariery dostępu
[patrz też: deratyzacja warszawa, kosmetyki na trądzik, klimatyzacja precyzyjna ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: deratyzacja warszawa klimatyzacja precyzyjna kosmetyki na trądzik